Idegen nyelvi ajánló - 2010. április


Success at Level B1 ECL exam

A könyv öt komplett feladatsort tartalmaz, amelyek teljes mértékben megfelelnek a vizsgán található feladatoknak. Minden feladatsor két olvasásértés, két fogalmazás és két hallásértés feladatból áll, valamint mintául szolgáló szóbeli vizsgákat tartalmaz. A feladatokhoz kulcs, mintafogalmazások és Cd tartozik. A sikeres felkészülést segíti továbbá a könyv végén található angol nyelvû témajegyzék és minimum nyelvtan, a vizsgán alkalmazott értékelési szempontok és vizsgatippek.

 

carle

Eric Carle: Von Kopf bis Fuß

A könyv segít abban, hogy 2-3 éves gyerekeknek színes, érdekes német nyelvû foglalkozást tarthassunk. A ritmikus szövegek és a telt, tiszta színû képek olyan állatokat mutatnak be, amiket a gyerekek általában kedvelnek vagy izgalmasnak találnak például krokodilt, papagájt, csacsit, cicát, fókát. És lehet a karokkal hadonászni, dobolni a lábakkal, tapsolni, a hátat púpozni is!
Az alábbi hosszú címen módszertani segédletet is találunk a könyvhöz, ami a Goethe Intézet ajándékaként került a gyûjteményünkbe.
http://209.85.129.132/search?q=cache:weBgYarOBbUJ:www.alp.dillingen.de/ref/sp/msHCD2/4-Sprachfoerderung/4-4-4-Kopf-Fuss2.doc+eric+carle+von+kopf+bis+fu%C3%9F&cd=2&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&client=firefox-a
 

 

green

 

Green Planet

50 évvel ezelõtt a zöld szó csupán egy színt jelölt. Ma életmód és világkép. De mennyire zöld a mi világunk? A kis könyv, a környezetvédelem történetét meséli el röviden és érthetõen, hiszen az OUP Dominoes (easy reader) sorozatának részeként jelent meg. Olvashatunk a Rainbow Warriorról, az Exxon Valdezrõ, a jaguárok és a pingvinek megmentésérõl, az óceánokért és esõerdõkért vívott küzdelemrõl.

 

 

 

 

 

idegen nyelv

 

Kovács Judit: A gyermek és az idegen nyelv

A hazai közvéleményben széles körben elterjedt nézet szerint az idegen nyelvvel való elsõ találkozás ideális idõpontjaként a 10 év körüli kor jelölhetõ meg. Ettõl a kortól, a hagyományos iskolaszerkezeti beosztás szerinti felsõ tagozattól kezdve terhelhetõ a tanuló olyan hasznos, de kognitíve nehéz stúdiumokkal, mint a Der, Die, Das, vagy éppen az angol igeidõk. További érvként az is szóba jön, hogy erre a korra már megszilárdulnak a szóbeli-írásbeli anyanyelvi ismeretek annyira, hogy az idegen nyelvvel való találkozás ne okozzon zavart. Az idegen nyelv hagyományosan felsõ tagozatos tantárgy a hazai intézményes idegennyelv-oktatás viszonylag rövid történetében. A rendszerváltás elõtti idõszakban csak kis számban találunk 9-10 év alatt induló nyelvi programokat. A politikai változások oktatáspolitikai következményeként indult meg hazánkban az intézményes korai idegennyelv-oktatás, immár elsõsorban az úgynevezett ’nyugati’ nyelvek; az angol és a német oktatása. Csaknem két évtizede vannak tehát jelen közoktatásunkban a tíz éven aluliaknak kínált idegen nyelvi programok, amely terület az új évezred elsõ éveire a szakma legdinamikusabban fejlõdõ ágává vált. Mindeddig azonban még nem jelent meg olyan összefoglaló jellegû munka magyar nyelven, amely válaszol arra a kérdésre, hogy miért és milyen módon van szükség korai idegen nyelvi programokra. A jelen könyv ezért született. A szerzõ az ELTE Tanító- és Óvóképzõ Karának docense. Az ELTE-n szerezte alapdiplomáit, majd specifikusan a korai nyelvoktatás területére vonatkozó Master of Education (MEd) fokozatú tanulmányokat végzett az Egyesült Királyságban. PhD fokozatát a Pécsi Tudományegyetemen, alkalmazott nyelvészetbõl
 

Könyvtári ajánló - Bródy: